Silnik 1.8 16V DOHC

silnik 1.8 16V Silnik 1,8 z zewnątrz niczym nie różni się od jednostki 2.0 16V DOHC czy 2.2 DOHC, na pierwszy rzut oka trudno rozpoznać te jednostki.
Niestety silnik ten nie był dostępny w Europie i Polsce, dopiero pojawił się w III generacji Nubiry już po przejęciu Daewoo przez GM.
Szkoda że jednostka ta nie pojawiła się w Polsce i Europie wcześniej, mimo mniejszej mocy silnik ten to ciekawa alternatywa dla silników 1,6 i 2,0 montowanych w Nubirach, oraz dla silnika 2.0 SOHC montowanego w Leganzie.
Silnik 1.8 to jednostka także nie wysilona, więc przypuszczam że osiągnięcie przebiegu rzędu 300 000 kilometrów to kwestia czasu.






1.8 16V DOHC

Typ silnika: czterocylindrowy rzędowy

Pojemność: 1799 cm3

Skok tłoka: 86 mm

Średnica cylindra: 81.6 mm

Stopień sprężania: 9:6 +- 0.02:1

Kolejność zapłonu: 1-3-4-2

Moc w KM: 121KM/5800rpm

Moc w kW 89kW/5800rpm

Max moment: 165 N*m/3800rpm

Typ zapłonu: bezrozdzielaczowy, DIS

Ilość zaworów na cylinder: 4, 2 wydechowe, 2 ssące





Projekt strony Piotr Eliasz,
Niepołomice 1 grudnia 2011